ساخت متریال کاغذبا استفاده از پلاگین ویری (VRay)

در این آموزش قرار هست یاد بگیریم که چطور متریال کاغذ را با استفاده از VRay2SidedMtl بسازیم.
بررسی اجمالی:
متریال کاغذ به نور اجازه عبور از آن را می دهد حتی اگر ماده واقعی ساخته شده از آن در واقع شفاف یا شکستنی نباشد. نوری که از روی کاغذ عبور می کند به عنوان شفافیت توصیف می شود. وقتی نور شدیدی در پشت یک ورق کاغذ قرار می گیرد ، مشخصات پشتی کاغذ به شدت بر ظاهر کلی آن تأثیر می گذارد. VRay2SidedMtl اثر نوری را که از طریق اجسام نازک حرکت می کند دوباره ایجاد می کند. بنابراین ، بهترین انتخاب برای نمایش کاغذ و سایر اشیا trans نیمه شفاف است.
In this tutorial, we examine how to use VRay2SidedMtl to create a realistic paper material. The geometry we use is a paper lampshade which has no thickness and its print resembles a newspape
در این آموزش ما چگونگی استفاده از VRay2SidedMtl را برای خلق متریال یک کاغذ واقعی بررسی می کنیم. مدلی که ما استفاده میکنیم یک آباژور است که ضخامت ندارد و چاپ آن شبیه یک روزنامه است.
مرحله ۱: یک VRay2SidedMtl ایجاد کنید.
بیایید یک VRay2SidedMtl در Material Editor ایجاد کنیم و آن را به هندسه اختصاص دهیم.
VRay2SidedMtl از Front mtl و Back mtl ساخته شده است. Front material و Back material با توجه به پلیگان های نرمال آن به سطح سایه زده شده (shaded surface) اعمال می شود. اگر از Back mtl استفاده نشده باشد ، Front mtl به هر دو طرف اعمال می شود.
برای تنظیم Front mtl ، نود VRayMtl را به اسلات Front mtl متصل کنید.
مرحله ۲: front mtl را کانفیگ کنید و texture maps را به آن لینک بدهید.
ما میخواهیم آباژور کاغذی ما شبیه روزنامه شود برای این منظور اجازه دهید که یک Bitmap texture را به اسلات دیفیوز مپ نود VRayMtl متصل کنیم.
معمولا در دنیای واقعی، سطح یک کاغذ صاف نیست برای دستیابی به این تاثیر دانه ای بودن و نویز دار بودن کاغذ، یک Noise texture را به اسلات Bump map مربوط به Front material اضافه می کنیم.
پارامترهای Front material در رول آوت بیسیک پارامترز تنظیم کنید.
رنگ رفلکت را بر ری خاکستری تنظیم کنید تا بازتابش ایجاد کند
میزان براقیت متریال را روی ۰.۷ تنظیم کنید تا بازتاب ها را محو کند.
بقیه پارامترها را همان مقادیر پیش فرض در نظر بگیرید.
مرحله ۳: شفافیت را تنظیم کنید
شفافیت در واقع تعیین می کند که کدام طرف کاغذ ( جلو یا عقب) نسبه به دوربین در رندر بیشتر دیده شود.
نود VRay2SidedMtl را انتخاب کنید. در رول آوت پارامترها، Translucency color را بر روی مقدار دلخواه تنظیم کنید.
توجه داشته باشید که رنگ های تیره، VRay2SidedMtl را سالید تر و مات تر نشان می دهد در حالی که رنگ های روشن باعث شفافیت بیشتر و عبور نور بیشتری از سمن عقب آبجکت می شود.
متریال را به مدل آباژور نسبت داده و رندر می گیریم
خوب به نظر می رسد. اما اگر طرف دیگر روزنامه از چاپ دیگری استفاده کند میتواند بهبود یابد. بنابراین ما از یک متریال دیگر برای پشت کاغذ استفاده میکنیم.
مرحله ۴: متریال پشت کاغذ (back material) را بسازید
برای ساخت متریال back material، ابتدا گزینه back material را در رول آوت پارامترهای VRay2SidedMtl فعال کنید.
نود VRayMtl را به اسلات backMtl ( اسلات مربوط به VRay2SidedMtl) متصل کنید.
مقادیر پیش فرض Back material را تغییر ندهید.
مرحله ۵: تکسچر دیفیوز را به back material لینک بدهید.
برای ساخت آباژور کاغذی که یک پرینت بر روی سطح جلویی و دیگری بر روی سطح پشتی آن وجود دارد، به دو بافت متفاوت برای متریال جلو و عقب آن نیاز است.
تکسچر Bitmap را به اسلات مپ دیفیور Back material پیوند دهید.
رندر نهایی:
این تصویر رندر نهایی است که Translucency بر روی خاکستری متوسط تنظیم شده است.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
ساخت متریال سنگ با استفاده از VRayTriplanarTex
9 بازدید
-
آموزش رایگان فتوشاپ – لنز افکت:specular bloom
21 بازدید
-
ایجاد برف در ویری با VRayStochasticFlakesMtl
26 بازدید
-
تنظیمات اولویت environment map در ویری
23 بازدید
-
تنظیمات ویری برای رندر تصاویر با ابعاد بزرگ و رزولوشن بالا
26 بازدید
-
ساخت متریال آب با استفاده از پلاگین vray
33 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.