جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • محصولات
  • آخرین مقالات
  • حساب کاربری
    • پیشخوان من
    • تماس با ما
    • درباره ما
  • گروه و انجمن ها
    • سوپرگروه رفع اشکال
    • گروه آبجکت و تکسچر
    • گروه فتوشاپ و گرافیک
  • 09122657614
سبد خرید 0
  • فروشگاه اختصاصی
  • گروه رفع اشکال
0
مدرسه هنر و معماری دیجیتال
  • خانه
  • محصولات
    • فروشگاه
    • حساب کاربری
    • دوره های آنلاین
  • درباره ما
    • نمونه کار هنرجویان
    • گروههای آموزشی
    • ارتباط با ما
ورود و ثبت نام

وبلاگ

مدرسه هنر و معماری دیجیتال صفحه اصلی سوم طراحی داخلی دکوراسیون ساخت متریال کاغذبا استفاده از پلاگین ویری (VRay)

ساخت متریال کاغذبا استفاده از پلاگین ویری (VRay)

آموزش ساخت متریال کاغذ در ویری

در این آموزش قرار هست یاد بگیریم که چطور متریال کاغذ را با استفاده از VRay2SidedMtl بسازیم.

 

بررسی اجمالی:

متریال کاغذ به نور اجازه عبور از آن را می دهد حتی اگر ماده واقعی ساخته شده از آن در واقع شفاف یا شکستنی نباشد. نوری که از روی کاغذ عبور می کند به عنوان شفافیت توصیف می شود. وقتی نور شدیدی در پشت یک ورق کاغذ قرار می گیرد ، مشخصات پشتی کاغذ به شدت بر ظاهر کلی آن تأثیر می گذارد. VRay2SidedMtl اثر نوری را که از طریق اجسام نازک حرکت می کند دوباره ایجاد می کند. بنابراین ، بهترین انتخاب برای نمایش کاغذ و سایر اشیا trans نیمه شفاف است.

In this tutorial, we examine how to use VRay2SidedMtl to create a realistic paper material. The geometry we use is a paper lampshade which has no thickness and its print resembles a newspape

در این آموزش ما چگونگی استفاده از VRay2SidedMtl را برای خلق متریال یک کاغذ واقعی بررسی می کنیم. مدلی که ما استفاده میکنیم یک آباژور است که ضخامت ندارد و چاپ آن شبیه یک روزنامه است.

 

مرحله ۱: یک VRay2SidedMtl ایجاد کنید.

بیایید یک VRay2SidedMtl در Material Editor ایجاد کنیم و آن را به هندسه اختصاص دهیم.

VRay2SidedMtl از Front mtl و  Back mtl ساخته شده است. Front material و Back material با توجه به پلیگان های نرمال  آن به سطح سایه زده شده (shaded surface) اعمال می شود. اگر از Back mtl استفاده نشده باشد ، Front mtl به هر دو طرف اعمال می شود.

برای تنظیم Front mtl ، نود VRayMtl  را به اسلات Front mtl متصل کنید.

ساخت متریال کاغذ در ویری

 

مرحله ۲: front mtl را کانفیگ کنید و texture maps را به آن لینک بدهید.

 

ما میخواهیم آباژور کاغذی ما شبیه روزنامه شود برای این منظور اجازه دهید که یک Bitmap texture را به اسلات دیفیوز مپ نود VRayMtl متصل کنیم.

معمولا در دنیای واقعی، سطح یک کاغذ صاف نیست برای دستیابی به این تاثیر دانه ای بودن و نویز دار بودن کاغذ، یک Noise texture را به اسلات Bump map مربوط به Front material اضافه می کنیم.

پارامترهای Front material در رول آوت بیسیک پارامترز تنظیم کنید.

رنگ رفلکت را بر ری خاکستری تنظیم کنید تا بازتابش ایجاد کند

میزان براقیت متریال را روی ۰.۷ تنظیم کنید تا بازتاب ها را محو کند.

بقیه پارامترها را همان مقادیر پیش فرض در نظر بگیرید.

 

مرحله دوم ساخت متریال کاغذ

 

آموزش ساخت متریال کاغذ (انواع کاغذ)
انواع مختلف کاغذ یا سایر آبجکت هایی که نیم شفاف هستند ممکن است برای VRay2SidedMtl و متریال های فرعی frontmtl و backmtl به تنظیمات متفاوتی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، برای ساخت متریال جلد مجله، متریال کاغذ باید براقتر و انعکاس بیشتری نسبت به متریالی که برای آباژزور در نظر گرفتیم داشته باشد.

 

مرحله ۳: شفافیت را تنظیم کنید

شفافیت در واقع تعیین می کند که کدام طرف کاغذ ( جلو یا عقب) نسبه به دوربین در رندر بیشتر دیده شود.

نود VRay2SidedMtl را انتخاب کنید. در رول آوت پارامترها، Translucency color را بر روی مقدار دلخواه تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که رنگ های تیره، VRay2SidedMtl را سالید تر و مات تر نشان می دهد در حالی که رنگ های روشن باعث شفافیت بیشتر و عبور نور بیشتری از سمن عقب آبجکت می شود.

مرحله سوم ساخت متریال کاغذ

 

متریال را به مدل آباژور نسبت داده و رندر می گیریم

رندر تست متریال کاغذ آباژور

 

خوب به نظر می رسد. اما اگر طرف دیگر روزنامه از چاپ دیگری استفاده کند میتواند بهبود یابد. بنابراین ما از  یک متریال دیگر برای پشت کاغذ استفاده میکنیم.

مرحله ۴: متریال پشت کاغذ (back material) را بسازید

برای ساخت متریال back material، ابتدا گزینه back material را در رول آوت پارامترهای VRay2SidedMtl فعال کنید.

نود VRayMtl را به اسلات backMtl ( اسلات مربوط به VRay2SidedMtl) متصل کنید.

مقادیر پیش فرض Back material را تغییر ندهید.

آموزش ساخت متریال کاغذ
توجه داشته باشید که در صورت فعال بودن، Back material به سطح پشتی صفحه در خلاف جهت وکتور سطح نرمال، اعمال می شود.

 

مرحله چهارم ساخت متریال کاغذ

 

مرحله ۵: تکسچر دیفیوز را به back material لینک بدهید.

برای ساخت آباژور کاغذی که یک پرینت بر روی سطح جلویی و دیگری بر روی سطح پشتی آن وجود دارد، به دو بافت متفاوت برای متریال جلو و عقب آن نیاز است.

تکسچر Bitmap را به اسلات مپ دیفیور Back material پیوند دهید.

 

رندر نهایی:

این تصویر رندر نهایی است که Translucency بر روی خاکستری متوسط تنظیم شده است.

رندر نهایی ساخت متریال کاغذ

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: VrayVRay materialsVRay2SidedMtlVRay2SidedMtl در ویریآموزش VRay2SidedMtlآموزش تصویری موتور رندر Vrayآموزش رندر vray به فارسیآموزش ساخت متریال در رندر vrayآموزش ساخت متریال کاغذ با استفاده از VRay2SidedMtlآموزش متریال ویری کاغذآموزش ویریساخت متریال روزنامهساخت متریال صفحات دو رو در ویریساخت متریال ویری کاغذکاغذمتریال کاغذ
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آموزش ساخت متریال سنگ در ویری
    ساخت متریال سنگ با استفاده از VRayTriplanarTex

    9 بازدید

  • آموزش لنز افکت در فتوشاپ ویژه معماری
    آموزش رایگان فتوشاپ – لنز افکت:specular bloom

    21 بازدید

  • ایجاد برف در ویری با VRayStochasticFlakesMtl

    26 بازدید

  • مپ اینوایرونمنت مختلف در ویری
    تنظیمات اولویت environment map در ویری

    23 بازدید

  • تنظیمات رندر ویری برای رندرنهایی با سایز بزرگ
    تنظیمات ویری برای رندر تصاویر با ابعاد بزرگ و رزولوشن بالا

    26 بازدید

  • ساخت متریال آب در ویری
    ساخت متریال آب با استفاده از پلاگین vray

    33 بازدید

قدیمی تر ساخت متریال آب با استفاده از پلاگین vray
جدیدتر تنظیمات ویری برای رندر تصاویر با ابعاد بزرگ و رزولوشن بالا

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آدرس شبکه های اجتماعی ما:
  • telegram
  • instagram
  • whatsapp
  • youtube
پکیج طلایی آشپزخانه کلاسیک
pack classic kitchen
دسته‌های محصولات
  • ۳dmax (۲۳)
  • غرفه نمایشگاهی (۳)
  • آموزش رندر (۲۲)
  • آموزش معماری (۷)
  • آشپزخانه (۱۰)
  • طراحی نما (۵)
  • گرافیک معماری (۱۰)
  • معماری داخلی (۷)
  • دانلود (۶)
  • گرافیک سه بعدی (۶)

کاملترین پک تزیینات سه بعدی معماری و طراحی داخلی

پک آموزش طراحی نما کلاسیک

پک آموزش طراحی آشپزخانه کلاسیک
پکیج کامل آشپزخانه و کابینت کلاسیک 50ساعت آموزش پروژه محور ویژه بازارکار

ابزارهای سه بعدی و مدلهای تزیینی کابینت و آشپزخانه

آکادمی هنر و معماری دیجیتال
  • تهران - ولنجک - گلریزان - گلستان ششم - پلاک 14 - واحد اول
  • 09122657614
  • 09385386090
  • info@digiarc.ir
مدرسه معماری و هنرهای دیجیتال پیشرو در آموزش استارتآپ های جدید درآمدزا و نرم افزارهای طراحی گرافیک سه بعدی طبق الگوهای اجرایی پروژه محور در بازارکار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
  • google
  • instagram
  • telegram
  • youtube
  • whatsapp
دسترسی سریع
  • صفحه نخست
  • نرم افزارهای کمکی
  • مقاله های آموزشی
  • دانلود و پشتیبانی
  • فروشگاه سایت
  • حساب کاربری
  • ضوابط و مقررات
  • فروشگاه اختصاصی
  • حریم خصوصی
  • گروه و انجمن ها
© 2021 مدرسه هنر و معماری دیجیتال. تمامی حقوق محفوظ است

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت